Arama

Yalçın ŞAHİN'in köşe yazısı "ÖZLEM- YÜZÜ İYİ KULLANMA"

25/11/2025 16:23 | Son Güncelleme : 18/12/2025 10:17 | Okunma Sayısı : 58 | Yalçın ŞAHİN


Yalçın ŞAHİN'in köşe yazısı "ÖZLEM- YÜZÜ İYİ KULLANMA"

 ÖZLEM- YÜZÜ İYİ KULLANMA

 Yüz eskitme veya özletme dünyanın birçok yerinde bu terim var mı bilmiyorum ama konuya şuradan bakacak olursak; eğer önemli bir görevdeyseniz ve önemli işler meşgaleniz varsa bu önemli bir olgudur. Neden? Açıklayayım: İnsan sevdiği insanları veya ihtiyaç duyduğu insanları özler. Sevilen insan yanında ile sevenin yanında çoğunlukla durmaz veya o kadar vakitleri yoktur. Eğer birlikte her günü, her saati vakit geçirirlerse bu bir zamandan sonra birbirlerine karşı olan duyguları azalmaya başlar.  Burada bahsettiğim genel itibarı ile bildiğiniz olgular.

KAMUSAL ALANDA: REGAN ÖRNEĞİ

  1980 yılında Regan yönetimin bazı kullandığı tipik stratejiler vardı. Tabii bunun başrolleri Michael Deaver ve David Gergen. İki başrol, televizyonun siyasal olarak çok etkili bir imaj yaratma olgusunda çok önemli olduğunu biliyorlardı. Başkan’ın televizyon ne zaman çıkıp, ne zaman çıkmayacağı konusunda belli fikir mutabıklarına vardılar. Amaçları; başkanın imajını korumasıydı. Başkanın her basın toplantısı olduğunda katılma gibi bir mecburiyeti olduklarına inanmadılar. Bunun yerine Beyaz Sarayın sözcüsünü ileri sürdüler.  Sözcü, sorularda takılsa veya teklese bile kendi imajından oluyordu ama başkanın imajı halen korunaklıydı.

CANLI GÖRÜNÜRLÜK VE İMAJ YÖNETİMİ

   Canlı olarak izleyici karşısına çıktığı zaman Regan’ın kişisel karizmatiğini artırmaya yönelik politikalar güttüler. Gergen ve Deaver, başkanın konuşmasını ve soru yanıtlamasını istemiyordu, oldukça minimal düzeyde bırakmasını sağlamaya çalışıyorlardı.  Çünkü; başkan çabuk sinirleniyor ve imajını zedeleyebiliyordu. Başkanın katıldığı programların saatlerini öğleden sonraya aldılar. Böylelikle karizmatiği insanların en çok televizyon izlediği saatlerde kullanıp, insanların gözünde başkanın imajını arttırdılar. Başkanın medya işle ilişkilerini belli bir düzey doğrultusunda sınırladılar. Böylelikle kullanılan strateji başarılı oldu.

GENEL MANTIK

  Kamusal veya diğer alanlarda yapılan bu stratejiler insanın veya yöneticilerin görünürlüğünü attırmak bir nebze iyi olabilir ama sonrasında gelişen olay zincirinde bu gibi imaj zedelenme durumları baş gösterir.  Her yönetici veya toplumun bireyi her yerde konuşmak zorunda değil. Gerektiği yer ve zamanda bilinçli, hazırlıklı zamanlarda konuşması elzem bir olaydır. Bunun sonucunda yönetici veya birey insanlar gözünde değer ve dinlenme olasılığı artar.

 

Kaynak:

John B. Thompson, Medya ve Modernite, Kırmızı Yayınları, 2019

Beğendim
Bayıldım
Komik Bu!
Beğenmedim!
Üzgünüm
Sinirlendim
Bu içeriğe zaten oy verdiniz.

Bunlar da ilginizi çekebilir

Gebze Ticaret Odası Meclis Başkanı Oğuz ŞERİFALİOĞLU'nun Acı Günü

Gebze Ticaret Odası Meclis Başkanı Oğuz ŞERİFALİOĞLU'nun Acı Günü

Gebze Ticaret Odası Meclis Başkanı Oğuz ŞERİFALİOĞLU'nun Acı Günü

1 yıl önce
YASİN PAMUK'TAN YENİ BİR PROJE DAHA

YASİN PAMUK'TAN YENİ BİR PROJE DAHA

YASİN PAMUK'TAN YENİ BİR PROJE DAHA

1 yıl önce
Barış Gökdemir Gebze'yi unutmadı

Barış Gökdemir Gebze'yi unutmadı

81 ili tek tek sayan Barış Gökdemir Gebze'yi unutmadı

1 yıl önce
Yorumlar